حـــ الحيـاة ــب
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

حـــ الحيـاة ــب

منتــ عـام ــدي

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

حكاية هحكيهالكم بس والله حصلت بالفعل بجد

m00n light
sahar elska
6 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
sahar elska
عضو جديد
عضو جديد

انثى عدد الرسائل : 59
العمل/الترفيه : ليسانس حقوق
المزاج : زى العسل
مود العضو : حكاية هحكيهالكم بس والله حصلت بالفعل بجد Pi-ca-41

حكاية هحكيهالكم بس والله حصلت بالفعل بجد Empty
مُساهمةموضوع: حكاية هحكيهالكم بس والله حصلت بالفعل بجد   حكاية هحكيهالكم بس والله حصلت بالفعل بجد Icon_minitimeالإثنين مارس 31, 2008 5:58 pm

الحكاية بدأت زى اى اتنين بيحبوا بعض وعاشوا اجمل قصة حب والطبيعى انها تنتهى بجوازهم ويفرحوا زى اى زوجيين عاديين فى الدنيا وبعدين زى ما اى حد يعرف موضوع القرايب دا وان الام عايزة ابنها يجوز بنت اختها والكلام الفاضى دا ومش بيرضوا ان الا بيحبوا بعض دول يرطبتوا وكدة ويعيشوا مع بعض باقى عمرهم سوااااااااا فالمهم علشان مطولش عليكم اقولكم الا حصل فبعد مشاكل كتيرة جدا فى الاسرة علشان يوافقوا ان الشخص دا يجوز الا بيحبها وكدة ...حصل الجواز فعلا بينهم رم رفض الاهل بس عن طريق التحايل شوية وانها هى البنت الا هتسعدة وكدة فضلت قصة الحب بين الحبيبين دول سنتين بالظبط وفى الاخر اجوزوا الحمد لله....... عاشوا وقضوا اجمل لحظات مع بعض بعد الجواز وكانوا بيحبوا بعض جدا غير اى حد وهو كان بيعشقها وكان من كتر ما هو بيحبها كان ينادى على الا فى البيت من اهلة باسمها ويغلط فى الاسم يعنى ويذكر اسمها ..سورى انا مش هقول اسماء وكدة يعنى بدون ذكر اسماء المهم ياجماعة معلش انا هطول عليكم ..المهم عدت اول سنة من جوازهم بسعادة وحب بس محصلش نصيب لانجاب الا طفال فطبيعى يعنى لازم ام الزوج تشك وكدة وتقول لازم يكون فى حل ولا لازم دكتور يشوفها وكان الزوج دا مش بتفرق معاة فى شئ يعنى حتى الاولاد هو كان عايز حبيبتة وبس ومش عايز اى شئ تااااااااانى فالزوجة قالت لة خلاص نفعل مثلما تقول والدتك ونذهب للطبيب وبالفعل ذهبوا ..........واتضح ان السبب فى عدم الانجاب هو من عند الزوجة والزوج سليم تماما والاطباء قالوا انها مريض بمرض خطير فى الرحم والامل فى الانجاب مستحيل وانها بتمر بلحظات حرجة جدا وممكن تؤدى الا الوفاة والاعمار بيد الله طبعا قبل كل شئ بس دا راى الاطباء المهم فضول على هذا الحال قرابة3سنوات ...من غير انجاب وبدأت حالة الزوجة تتدهور الى الاسوء وبالفعل نقلت الى المستشفى لاجراء العمليات لها وكل هذا والزوج فى حالة جنون لما يحدث لزوجتة بس ما باليد حيلة!! المهم استمر الزوج مع زوجتة فى المستشفى فترة الاقامة هذة للعلاج وكل يوم يجلس بالقرب منها فى فراش المرض ويتحدث معها ويصبرها ويطمئنها انها سوف توكن بااحسن وافضل حالة ...وفجأة فى يوم من هذة الايام كان الزوج خارج المستشفى وكانت الزوجة لوحدها فنادت على الممرضة وقالت لها هقول لك على سر لا يعلم بة احد غير زوجى لكن بعدما اموت وابعث الى اللله سبحانة وتعالى وتسلمى لة هذا الشئ .قالت الممرضة موافقة ..وجاء اليوم التالى وكانت الزوجة فى سكرات الموت اللهم هون علينا يارب العالمين هذة اللحظة ...امين... وفى هذا اليوم كان السماء تمطر مطر غزير جدا وفى هذة اللحظة كان الزوج يجلس بجوار زوجتة والروح بتخرج منها وهو لا يعلم وفجأة وهو يتحدث معها ويتحسس شعر رأسها بيدية توفقت الزوجة عن التنفس بدأ الزوج بالصرااااااااااخ والاهات والحزن لفراق زوجتة بل محبوبتة التى عشقها وحبهاااااااااا جدااااااااااا وماتت الزوجة وبعثت الى المولى عز وجل واصبح الزوج فى حالة سيئة جدا جدا ولا يأكل شئ ولا يتحدث مع اى شخص نهائيا ويجلس اوقات كثيرة بمفردة ....نرجع ليوم وفاة الزوجة عفوا.. قاموا بالصلاة عليها وتم دفنها وتوفيت الى رحمة الله .فى ثانى يوم وفاة الزوجة جائت الممرضة الى الزوج فى بيتة وطلبت التحدث معة على انفراد وهو فى حالة لاحول له ولا قوة وقالت الممرضة لة انا سأعطيك هذة الامانة التى كلفتنى بها زوجتك بعدما تموت اتفضل .قال.ماهذا قالت هذة تركتها الزوجة لى على ان اسلمها لك بعد وفاتها .وتركتة الممرضة وذهبت .وفتح الزوج هذا الشئ فوجد دبلة فضة منقوش علية اسمة واسمها وبرفان ودى كانت اول هدية يعطيها لها فى عيد ميلادها.وجواب كاتبة لةفية..........حبيبى يامن احببتة حتى الموت يانور حياتى .سأظل احبك حتى بعد مماتى ......لن انساك حتى فى قبرى...انتا فى دمى فى عروقى .......سأشتاق اليك ياحبيب عمرى....يامن احسست طمع ومعنى الحب معة........حبيبى من يوم ان رأيتك واشعر وكأن شئ يجذبنى اليك واحسست وكأن قلبى نهرا وحبك مجراة.........حبى لك لا يقارن بأى حب خلق لانة اصفى واصدق من اى حب خلق......سأظل احبك حتى وانا فى قبرى ياحبيب عمرى.....يااااة لروعة هذة الكلمات وكانت هذة هى الكلمات وكتبت ايضا سامحونى نسيت(ياريت ياحبيبى واطلب منك هذا الطلب انتا تفعل ما تقولة لة والدتك بأن تتجوز وتنجب الاطفال ولية طلب واحد انك اول متنجب اول طفلة تسميها على اسم محبوبتك وعايزاك تحبهااوى زى مكنت بتحبنى لانك احن مخلوق رايتة فى حياتى وحاجة تانية ان اسمى يكون على لسانك دايما ويتردد مع انى اعلم انك لا تنسانى مهما حدث واخيراااااااااااا...........وداعاااااااا ياجمل مارات عينى فى الحياة وسوف اراك فى الجنة يااعز الاحباب حبيبتك............. وكمان ارجوك لاتجعل زوجتك الجديدة تزعل منك واتمنى ان تعاملها مثلما كنت تعاملنى انا مع انى سوف اغير منها وانا حتى فى قبرى بس ارجوك انا تكون حنين معها مثلما كنت معى........وداعااااااااا وخلصت القصة بس صدقونى والله دى حصلت فعلا وانا وانا بكتبها والله كنت ببكى فما بالكم الزوج بقا يعمل اية وحالتة عاملة ازاى سامحونننننننى طولت عليكم ويارب تعجبكم يارب
m00n light
المراقب العام
المراقب العام
m00n light

ذكر عدد الرسائل : 474
العمل/الترفيه : اكبر محامى فى مصر
المزاج : زى الفل
مود العضو : حكاية هحكيهالكم بس والله حصلت بالفعل بجد Pi-ca-51

مُساهمةموضوع: رد: حكاية هحكيهالكم بس والله حصلت بالفعل بجد   حكاية هحكيهالكم بس والله حصلت بالفعل بجد Icon_minitimeالإثنين مارس 31, 2008 6:15 pm

سورى بجد انا مش هينفع اقول غير اللة يرحم الانسانة دى
واللة يصبر جوزها ويعوضة خير عن حبيتوة ويعوضها هى كمان عنة فى الجنة ان شاء اللة
بجد يا سحورة القصة جميلة وفيها مشاعر مش عادية
تسلم ايديكى ياقمر
Sha3NoNa ReMo0o0
مشرفه قسم التسالي
مشرفه قسم التسالي
Sha3NoNa ReMo0o0

انثى عدد الرسائل : 1145
العمل/الترفيه : فاضية على ما ترزق
المزاج : مخنوقة طحن بس ولا هاممنى
مود العضو : حكاية هحكيهالكم بس والله حصلت بالفعل بجد Pi-ca-53

مُساهمةموضوع: رد: حكاية هحكيهالكم بس والله حصلت بالفعل بجد   حكاية هحكيهالكم بس والله حصلت بالفعل بجد Icon_minitimeالإثنين مارس 31, 2008 7:46 pm

انتى كتبتيها وانتى بتبكي
وانا قرأتها وانا ابكي
الله يرحم الزوجة ويكون مع الزوج دة ويصبره
اللهم آميييييين

ميرسى على الموضوع المؤلم اووووى دة
sahar elska
عضو جديد
عضو جديد

مُساهمةموضوع: رد: حكاية هحكيهالكم بس والله حصلت بالفعل بجد   حكاية هحكيهالكم بس والله حصلت بالفعل بجد Icon_minitimeالإثنين مارس 31, 2008 10:35 pm

ميرسى ياريموووووو على ردك ياقمر ويارب تكون عجبتكم وان لله وانا الية راجعون
sahar elska
عضو جديد
عضو جديد

مُساهمةموضوع: رد: حكاية هحكيهالكم بس والله حصلت بالفعل بجد   حكاية هحكيهالكم بس والله حصلت بالفعل بجد Icon_minitimeالإثنين مارس 31, 2008 10:50 pm

انا اسفة ياريموووووووو انى خليتك تبكى سامحونى بجد بس انا حبيت انكم تقروها وتعرفوها علشان تعرفوا قد اية ممكن الانسان يضحى علشان خاطر الا بيحبة
Sha3NoNa ReMo0o0
مشرفه قسم التسالي
مشرفه قسم التسالي
Sha3NoNa ReMo0o0

انثى عدد الرسائل : 1145
العمل/الترفيه : فاضية على ما ترزق
المزاج : مخنوقة طحن بس ولا هاممنى

مُساهمةموضوع: رد: حكاية هحكيهالكم بس والله حصلت بالفعل بجد   حكاية هحكيهالكم بس والله حصلت بالفعل بجد Icon_minitimeالثلاثاء أبريل 01, 2008 2:57 am

ميرسى ليكى انتى يا سحر انك رجعتينا نحس ان فى حد بيحب وبيقدر يضحى علشان حبيبه فى الايام دى

بجد مش عارفة اقولك ايه

غير انى اقولك بداية موفقة وان شاء الله منتظرين منك المزيد من الموضوعات الجميلة

تحياتى ,,,
alover
المراقب العام
المراقب العام
alover

ذكر عدد الرسائل : 486
العمل/الترفيه : بكالريوس حاسب الي ونظم ومعلومات
المزاج : كوووووووووووووووووول
الدوله : حكاية هحكيهالكم بس والله حصلت بالفعل بجد Male_e10
مود العضو : حكاية هحكيهالكم بس والله حصلت بالفعل بجد Pi-ca-24

مُساهمةموضوع: رد: حكاية هحكيهالكم بس والله حصلت بالفعل بجد   حكاية هحكيهالكم بس والله حصلت بالفعل بجد Icon_minitimeالثلاثاء أبريل 01, 2008 4:15 am

ان لله وان اليه راجعون
ماساه فعلا واحساس صعب

مشكورة غاليتي
ونايس توبيك
قلب مجروح
عضو فعال
عضو فعال
قلب مجروح

انثى عدد الرسائل : 782
المزاج : مش حلو حزينة ووحيدة

مُساهمةموضوع: رد: حكاية هحكيهالكم بس والله حصلت بالفعل بجد   حكاية هحكيهالكم بس والله حصلت بالفعل بجد Icon_minitimeالثلاثاء أبريل 01, 2008 7:16 pm

تسلم ايدك ياسحر بس بجد موضوع مؤلم قوي خلتيني اعيط ربنا يرحمها ويسكنها فسيح جناته ويلهم زوجها الصبر وانا لله وانا اليه راجعون نايس توبيك
sahar elska
عضو جديد
عضو جديد

مُساهمةموضوع: رد: حكاية هحكيهالكم بس والله حصلت بالفعل بجد   حكاية هحكيهالكم بس والله حصلت بالفعل بجد Icon_minitimeالثلاثاء أبريل 01, 2008 8:25 pm

ميرسى ليكم اوى ياجماعة وميرسى يانادو وياكريم وييا شعنونة على ردكم عليا وان شاء الله هيكون فى مواضيع احلى بكتير واسفة مرة تانية انى خليتكم فى حالة حزن شوية انا متأسفة بس بجد حبيت تعرفوها زى منا عرفتها وان شاء الله هيكون فى توبيك كتيرة بجد انتوا اصدقاء زى السكررررررررررررررررررررررررررر
نونو ننوستى
عضو جديد
عضو جديد
نونو ننوستى

انثى عدد الرسائل : 2

مُساهمةموضوع: رد: حكاية هحكيهالكم بس والله حصلت بالفعل بجد   حكاية هحكيهالكم بس والله حصلت بالفعل بجد Icon_minitimeالثلاثاء أبريل 01, 2008 8:49 pm

ان لله وانا اليه راجعون

سحورة يا سكرة بجد القصة مؤثرة اووووووووى

وتخلي العين تدمع

يااااه صحيح الحب موجود بس قليل اللي يشعر بيه

ربنا يصبر الزوج يارب

اشكرك علي نزول القصة دى
sahar elska
عضو جديد
عضو جديد

مُساهمةموضوع: رد: حكاية هحكيهالكم بس والله حصلت بالفعل بجد   حكاية هحكيهالكم بس والله حصلت بالفعل بجد Icon_minitimeالثلاثاء أبريل 01, 2008 9:22 pm

ميرسى نونو ننوستى حبيبتى روح قلبى I love you يارب يخليكى يارب وبجد منورة المنتدى كلة بوجودك معانا والله وميرسى على ردك عليااااا وعايزين نشوفك دايما منورة المنتدى وتقولى لنا مواضيع جديدة ياقمر cheers بجد نوررررررررررررررررررررررررررتى cheers

حكاية هحكيهالكم بس والله حصلت بالفعل بجد
صفحة 1 من اصل 1